Vårdcoacher sökes

Vill du vara med att höja livskvaliteten och skapa kontinuitet för patienter med omfattande behov av psykiatrisk vård? Vi söker sjuksköterskor till ett projekt för utvärdering av aktiv hälsostyrning med vårdcoacher inom Stockholms läns landsting som ska förbättra vården för bland annat dessa patienter.

Målet är att öka patientens autonomi och delaktighet, och att förstärka samverkan kring patienten mellan olika vårdgivare, och därigenom minska patientens vårdbehov.

Du kommer att ansvara för ett antal patienter där din uppgift blir att utifrån varje patients situation utforma en åtgärdsplan och stötta patienten med regelbundna telefonsamtal bestående av rådgivning, stödjande samtal och hjälp att koordinera vård- och omsorgskontakter.

Projektet kommer att utvärderas kontinuerligt och genom ditt deltagande kan du bidra till en omfattande utveckling av hälso- och sjukvården. Till projektet söker vi erfarna sjuksköterskor med erfarenhet från avdelningsarbete inom psykiatrin Eftersom du har ett omfattande ansvar för patienten kräver vi en gedigen erfarenhet:

• Erfaren legitimerad sjuksköterska med mer än 5 års arbetslivserfarenhet inom psykiatrisk vård. Erfarenhet från slutenvården och beroendevården är meriterande.
  • Erfarenhet av stödjande, motiverande och rådgivande patientsamtal, gärna över telefon.
  • God kännedom om vård- och omsorgsstrukturen i Stockholms läns landsting

Som person är du självgående, strukturerad och trivs i en utvecklingsorienterad miljö. Du är lösningsorienterad, bra på att analysera patientens hela situation och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Projektet utgår från Stockholms läns psykiatriska akutmottagning, Länsakuten, och bedrivs som ett forskningsinriktat samarbete mellan Stockholms läns landsting och Health Navigator AB, och har pågått sedan juni 2010.

Om du är den person vi söker så skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev till recruiting@healthnavigator.se.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Landström, 076-271 41 46.

Intervjuer kommer att ske fortlöpande och vi se därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

2013-10-08